loading...
دانستنیها 360
morteza بازدید : 38 سه شنبه 26 خرداد 1394 نظرات (0)

اين لامپ‌ها باعث صرفه‌جويي در مصرف انرژي مي‌شوند و طول عمر بيشتري دارند و به همين دليل، خيلي از کشورها با اجراي سياست‎هاي تشويقي، وضع قوانين مالياتي و محدود کردن توليد لامپ‌هاي معمولي، استفاده از اين لامپ‎ها را ترويج مي‌کنند. اما هنوز خيلي‌ها با زير و بم استفاده از اين لامپ‌ها آشنايي ندارند. مثلا کمتر کسي است که بداند وقتي يک لامپ کم‌مصرف ‌مي‌شکند، بخار جيوه موجود در آن که خطرناک و سمي است، متصاعد مي‌شود و به همين خاطر نبايد به خرده‌هاي لامپ کم‌مصرف دست زد يا براي جمع کردن آن از جاروبرقي استفاده کرد؛ بلکه فورا بايد پنجره‌ها را باز و به مدت 15 دقيقه اتاق را ترک کرد تا بخارهاي جيوه از محيط خارج شود و سپس با ماسک و دستکش، خرده‌هاي لامپ را در ظرف شيشه‎اي دردار يا دو لايه کيسه پلاستيک گذاشت و در آن را بست. اين مطلب، شما را با ظرايفي از اين قبيل درباره لامپ‌هاي کم‌مصرف آشنا مي‌کند.

morteza بازدید : 68 سه شنبه 26 خرداد 1394 نظرات (0)

1. جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است.

2. تقلب کردن در مدارس بنگلادش غیر قانونی است و افراد بالای 15 برای تقلب به زندان فرستاده می شوند.

3. مشاهده فیلم های کاراته ای تا سال 79 در عراق ممنوع بود.

4. در ایسلند زمانی داشتن سگ خانگی ممنوع بود.

5. در آریزونای آمریکا، کشتن و شکار شتر ممنوع است.

morteza بازدید : 182 یکشنبه 24 خرداد 1394 نظرات (0)

6 واقعیت عجیب بدن انسان

آیا می دانید که .... شما توانائی بو کردن ترس را دارید.

انسان توانایی احساس ترس دیگری را تنها با بو نمودن آن شخص دارد. آزمایش نشان داده است که هنگام ترس مواد شیمیائی که از زیر بغل دستهای انسان خارج میشود با وضعیت عادی تفاوت دارد. ترس شما را بوی بدن شما لو می دهد. دانشمندان با وصل نمدن حسگرها زیر بازوها و گرفتن نمونه عرق حاصل شده از دویدن بروی ترد میل و بانجی جامپینگ آنها را به آزمایش شوندگان امتحان نمودند. قسمتی از مغز آزمایش شوندگان که در برابر ترس واکنش نشان می دهد نسبت به بوی عرق بانجی جامپینگ مثبت بود.

 

morteza بازدید : 123 یکشنبه 24 خرداد 1394 نظرات (0)

۱۰ واقعیت درباره قله اورست که احتمالاً از آنها خبر ندارید!

«قله اورست بلند‌ترین قله جهان است»، خوب همه این را می‌دانیم. اما آیا همه چیز درباره این قله به همین یک جمله ختم می‌شود؟ حتماً چیزهایی هست که درباره این قله نمی‌دانیم. پس بخوانید از ۱۰ واقعیت درباره قله اورست!

morteza بازدید : 54 پنجشنبه 21 خرداد 1394 نظرات (0)

میشل نوستراداموس ( تولد ۱۴ یا ۲۱ دسامبر ۱۵۰۳ – ۲ جولای ۱۵۶۶)، که در لاتین به نوسترداموس معروف شده بود یک عطار فرانسوی بود . او به این دلیل بسیار مشهور است که مجموعه ای از نوشته های او که به پیشگویی بزرگ نوستراداموس شهرت پیدا کرد به حقیقت پیوست . او به خاطر کتاب Propheties (پیشگویی ها)، که چاپ اول آن در ۱۵۵۵ بوده است بسیار معروف و شناخته شده گردید . از آنجا که انتشار این کتاب نادر قبل از مرگ او بوده است، موارد منتشر شده در آن توجه بسیاری را به خود جذب کرد . پیشگویی های او بسیاری از وقایع بزرگ جهان را شامل میشود . قسمت دوم از این مطلب برای شما آماده شده است که میتوانید در ادامه م

morteza بازدید : 44 پنجشنبه 21 خرداد 1394 نظرات (0)

مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی کهشمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی‌شود.

morteza بازدید : 105 پنجشنبه 21 خرداد 1394 نظرات (0)

- کتاب دست ‌نویس وینیچ (Voynich manuscirpt)

 

کتاب وینیچ کتابی دست‌نویس متعلق به قرون وسطی است که مشخص نیست با چه خط و زبانی نوشته شده است. بیش از صد سال است که بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا برای شکستن کد این دست نوشته تلاش کردند ولی هیچکدام موفق به فهمیدن آن نشدند! تصاویری که در ورق‌های باقیمانده از این کتاب دیده می‌شود نشان می‌دهد که کتاب در زمینه داروسازی و درمان بیماری‌ها، ستاره شناسی و علوم رمز آمیز و پنهانی می‌باشد.

morteza بازدید : 100 پنجشنبه 21 خرداد 1394 نظرات (0)

هربا شیره فسیل‌شده درخت است که به خاطر رنگ زیبایش برای ساخت اشیاء تزئینی و جواهر به کار می‌رود.


کهربا، سنگ جوانی‌بخش خورشید
کهربا در واقع صمغ درختان سوزنی از گونۀ کاج در جنگل‌هایی است که بعدها به زیر آب دریاها رفتند و پس ازحداقل 50 میلیون سال آنچنان سخت گردید که اکنون به عنوان سنگ کهربا شناخته می‌شود و به ما تصویری از جهان پیش از تاریخ را نشان می‌دهد، چرا که درآن‌ها قطعاتی از زمین، حشرات، گیاهان و حتی پستانداران کوچک به دام افتاده روزگاران پیش از تاریخ نیز یافت می‌شود. عمده کهربای جهان عمری بین ۳۰ تا ۹۰ میلیون سال دارد.

درباره ما
به وبلاگ خودتون خوش اومدین. نظر یادتون نره!
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 145
  • بازدید سال : 1,751
  • بازدید کلی : 7,391