loading...
دانستنیها 360
morteza بازدید : 65 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

اختلال در سیستم انعقاد خون وقوع خون دماغ را بالا می‌برد

 

نکاتی درباره خون‌ دماغ یا خونریزی بینی

خونریزی بینی که به خون‌ دماغ نیز معروف است، مشکلی شایع است، به گونه‌ای که تخمین زده شده بیش از ۵۰ درصد مردم در طول زندگی دچار خون‌ دماغ شده‌اند. اطلاعات بیشتر و راهکارهایی برای بند آوردن ریزش خون از بینی را در ادامه بخوانید.

morteza بازدید : 81 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

روی شیوه و زمان مسواک زدن تان تمرکز و دقت داشته باشید

 

اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن

احتمالا از اینکه دندان هایتان زرد شده یا جرم گرفته و یا از لثه هایتان خون می آید، شکایت دارید، چون به طور مرتب مسواک می زنید، اما با این مشکلات نیز دست به گریبان هستید. برخی افراد تصور می کنند صرف اینکه مسواک را برداشته و روی دندان هایشان بکشند، برای سلامت دهان دندان شان کافیست. برای تضمین سلامت دهان و دندان خود لازم است که از انتخاب درست مسواک تا آب کشیدن دهان دقت کنید.در این مطلب اشتباهات رایج مسواک زدن را عنوان می کنیم:

morteza بازدید : 75 یکشنبه 24 خرداد 1394 نظرات (0)

با اقدام بموقع می‌توانیم آپاندیس را براحتی درمان کنیم

آپاندیس

آپاندیس یا روده کور، زائده‌ای کوچک و انگشتی‌شکل است که در بخش ابتدایی روده بزرگ و محل تلاقی روده بزرگ و روده کوچک قرار دارد.

بسیاری از افراد به دلیل التهاب و عفونت آپاندیس یا همان ابتلا به آپاندیسیت، جراحی می‌شوند و آپاندیس‌ از بدن خارج می‌شود، در حالی که بسیاری از افراد تا آخر عمر دچار این مشکل نمی‌شوند و نیازی هم به جراحی آپاندیس پیدا نمی‌کنند.

morteza بازدید : 73 شنبه 23 خرداد 1394 نظرات (0)

  واکسیناسیون زمانی به خوبی اثر می کند که به موقع و به طور کامل انجام شود

 

والدین هر کودک در سال اول زندگی، باید پنج بار کودک خود را برای واکسیناسیون به مرکز بهداشتی درمانی ببرند و برای تقویت اثر واکسن ها نیز پس از یک سالگی مراجعات مجددی مورد نیاز می باشد که این مراحل و نوع واکسن ها در ادامه مطلب نشان داده شده است.

morteza بازدید : 58 جمعه 22 خرداد 1394 نظرات (0)

وزوزگوش‌ یکی از علائم بیماری اتواسکلروز می باشد.

اتواسکلروز به معنی رشد غیرطبیعی و تدریجی استخوان در گوش میانی است. این رشد مانع عملکرد طبیعی استخوان رکابی که مسئول انتقال صداست شده و از این طریق سبب کاهش شنوایی مزمن انتقالی می‌شود.
شنوائی یک پروسه پیچیده است. در یک گوش طبیعی، ارتعاشات صوتی از گوش خارجی وارد مجرای گوش شده و در آنجا به پرده صماخ برخورد می کنند. این ارتعاشات باعث حرکت پرده گوش می شوند که به نوبه خود به سه استخوانچه کوچک گوش میانی شامل چکشی، سندانی و رکابی منقل می شود. هنگامیکه استخوانچه رکابی حرکت کند، سبب حرکت مایع گوش داخلی می شود که به نوبه خو ، روند تحریک عصب شنوائی را آغاز می کند. عصب شنوائی انرژی صوتی را به مغز منتقل کرده و سبب شنیدن صوت می شود. وقتیکه هر قسمت از این روند مختل شود، شنوائی با اشکال مواجه می شود.

morteza بازدید : 49 جمعه 22 خرداد 1394 نظرات (0)

دانش‌آموزان از خوردن غذاهای پرچرب باید پرهیز کنند.

در زمان امتحانات هدف این است که دانش‌آموزان تغذیه‌ای داشته باشند که باعث تقویت حافظه باشد نه تضعیف آن و توصیه‌هایی درخصوص تعدادی فاکتور مانند بی‌خوابی، نگرانی، اضطراب، پرخوری و خوردن بعضی مواد که سرعت انتقال را کند می‌کند به دانش‌آموزان داریم.

morteza بازدید : 38 جمعه 22 خرداد 1394 نظرات (0)

افراد آلوده به HIV ممکن است سال‌ها کاملا سالم بمانند و خودشان ندانند که آلوده اند

 

اولین علایم ایدز در دهان را بشناسید
ویروس‌های مختلف به سلول‌ها و بافت‌های مختلفی از بدن حمله می‌کنند ولی ویروس ایدز یا HIV به سیستم ایمنی حمله می‌کند. سیستم ایمنی، گروهی از سلول‌ها هستند که بدن را در برابر انواع عفونت‌ها محافظت می‌کند و بدون آنها توانایی بدن برای مبارزه با انواع عفونت‌ها تضعیف می‌شود. لذا وقتی ویروس HIV وارد بدن فردی شود، به تدریج قدرت دفاعی بدن وی ضعیف می‌شود و این فرد در برابر انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها حتی آنهایی که در حالت عادی بیماری‌زا نیستند آسیب‌پذیر می‌شود.

درباره ما
به وبلاگ خودتون خوش اومدین. نظر یادتون نره!
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 162
  • بازدید سال : 1,768
  • بازدید کلی : 7,408