loading...
دانستنیها 360
morteza بازدید : 93 جمعه 29 خرداد 1394 نظرات (1)

تجزیه بدن تنها چند دقیقه بعد از مرگ شروع می شود

 

بعد از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

طبیعت بعد از مرگ با بدن انسان مهربان نیست. باید خوشحال باشیم که این روزها آیین های تدفین مدرن جای تجزیه طبیعی بدن را گرفته اند. ما می توانیم انتخاب کنیم که پروسه تجزیه شدن بدنمان را با مومیایی شدن به تاخیر بیندازیم، عمل مومیایی که درآن به جای مایعات بدن مواد نگهدارنده می گذارند. یا می توانیم تبدیل به خاکستر شویم، بدین شکل که جسدمان را در درجه حرارت ۲۰۰۰ فارنهایت می سوزانند تا موقعی که به خاکستر تبدیل شویم.

morteza بازدید : 75 جمعه 29 خرداد 1394 نظرات (0)

بدون لباس فضانوردی فضانوردان نمی توانند مدت زیادی زنده بمانند.

 

مدت زنده ماندن در فضا چقدر است ؟

رفتن به فضا ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد، اما واقعیت این است که فضانوردان سال ها آموزش های وسیعی– هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی – می بینند تا سفر آنها از سیاره زمین به هر جای دیگری ممکن شود.

morteza بازدید : 77 جمعه 29 خرداد 1394 نظرات (0)

اگر از طرفداران همیشگی شیرموز هستید و به علت چاقی و یا رژیم نمی توانید شیرموز بخورید باید بدانید که مصرف موز با شیر کم چرب، چاق نمی‌کند.


 یک متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد:«برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیارناچیزی داشته و ضمن انرژی زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود چون که کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود.»

morteza بازدید : 72 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

هرچند همه سیر را به عنوان چاشنی می شناسند، اما سیر یک گیاه دارویی است. زمانیکه درباره خواص و فواید سیر صحبت می کنیم، باید بوی کمی که این گیاه دارویی ایجاد می کند را هم در نظر بگیریم، هرچند که این بو برای دوستداران این گیاه دارویی نه تنها آزاردهنده نبوده، بلکه حتی ممکن است، دوست داشتنی هم باشد.

 

این گیاه دارویی برای پیشگیری و درمان انواع مختلفی از بیماری ها استفاده می گردد. دانه تازه سیر و یا قرص سیر به عنوان دارو مصرف می گردد. سیر برای درمان بیماری های مختلف مربوط به قلب و خون استفاده می گردد، این بیماری ها شامل فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، بیماری قلبی کرونر، حمله قلبی و سخت شدن شریان ها (تصلب شریان) استفاده می شود.

morteza بازدید : 61 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

نوشیدنی های ماه رمضان

کارشناسان تغذیه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روزه داران توصیه می کنند،نوشیدنی های مخصوص ماه رمضان را مصرف کنند مانند شربت آبلیمو، خاکشیر، تخم شربتی،کاسنی ،سکنجبین و بیدمشک می تواند به کاهش تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند.

 

روزه داری در فصل گرما دچار کم آبی بدن می شود،آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود و حتی جان فرد را به خطر اندازد.

 

راهکارهایی را متخصصان تغذیه به روزه داران برای جبران کم آبی بدن توصیه می کنند به شرح زیر است:

 

morteza بازدید : 65 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

اختلال در سیستم انعقاد خون وقوع خون دماغ را بالا می‌برد

 

نکاتی درباره خون‌ دماغ یا خونریزی بینی

خونریزی بینی که به خون‌ دماغ نیز معروف است، مشکلی شایع است، به گونه‌ای که تخمین زده شده بیش از ۵۰ درصد مردم در طول زندگی دچار خون‌ دماغ شده‌اند. اطلاعات بیشتر و راهکارهایی برای بند آوردن ریزش خون از بینی را در ادامه بخوانید.

morteza بازدید : 81 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

روی شیوه و زمان مسواک زدن تان تمرکز و دقت داشته باشید

 

اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن

احتمالا از اینکه دندان هایتان زرد شده یا جرم گرفته و یا از لثه هایتان خون می آید، شکایت دارید، چون به طور مرتب مسواک می زنید، اما با این مشکلات نیز دست به گریبان هستید. برخی افراد تصور می کنند صرف اینکه مسواک را برداشته و روی دندان هایشان بکشند، برای سلامت دهان دندان شان کافیست. برای تضمین سلامت دهان و دندان خود لازم است که از انتخاب درست مسواک تا آب کشیدن دهان دقت کنید.در این مطلب اشتباهات رایج مسواک زدن را عنوان می کنیم:

morteza بازدید : 66 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

حتما شما نیز این تجربه را داشته‌اید که با خوردن فلفل، دهان و زبانتان بسوزد، اما آیا تا به حال توجه کرده‌اید که چرا این حس سوزش گرچه کاملا واقعی است، ولی هیچ ردی از سوختگی مانند تاول برجا نمی ‌گذارد؟ و حتی گاهی خوردن آب هم درمان آن نیست!

morteza بازدید : 63 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

افسانه هاي قديمي نقل مي كنند كه بشر هميشه سعي مي كرده، به نحوي عمل پرواز را انجام دهد. براي مثال، «ايكاروس» و «دائه دالوس» از جمله كساني بودند كه سعي كردند با بال هائي كه از پر و موم ساخته بودند پرواز كنند. ولي اين آزمايش مدت صدها سال، مرگ بسياري را كه خواستند دوباره آزمايش را امتحان كنند، فراهم آورد. يعني وقتي بال هاي شكننده ساخته شده را با دست بر پشتشان مي بستند و از ارتفاعات بلندي خود را پرتاب مي كردند موجب مرگشان مي شد. بدين ترتيب كم كم بشر متوجه اين نكته شد كه انسان هرگز نمي تواند با تقليد از طرز پرواز پرندگان، در هوا به پرواز درآيد.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
به وبلاگ خودتون خوش اومدین. نظر یادتون نره!
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 168
  • بازدید سال : 1,774
  • بازدید کلی : 7,414