loading...
دانستنیها 360
morteza بازدید : 93 جمعه 29 خرداد 1394 نظرات (1)

تجزیه بدن تنها چند دقیقه بعد از مرگ شروع می شود

 

بعد از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

طبیعت بعد از مرگ با بدن انسان مهربان نیست. باید خوشحال باشیم که این روزها آیین های تدفین مدرن جای تجزیه طبیعی بدن را گرفته اند. ما می توانیم انتخاب کنیم که پروسه تجزیه شدن بدنمان را با مومیایی شدن به تاخیر بیندازیم، عمل مومیایی که درآن به جای مایعات بدن مواد نگهدارنده می گذارند. یا می توانیم تبدیل به خاکستر شویم، بدین شکل که جسدمان را در درجه حرارت ۲۰۰۰ فارنهایت می سوزانند تا موقعی که به خاکستر تبدیل شویم.

morteza بازدید : 75 جمعه 29 خرداد 1394 نظرات (0)

بدون لباس فضانوردی فضانوردان نمی توانند مدت زیادی زنده بمانند.

 

مدت زنده ماندن در فضا چقدر است ؟

رفتن به فضا ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد، اما واقعیت این است که فضانوردان سال ها آموزش های وسیعی– هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی – می بینند تا سفر آنها از سیاره زمین به هر جای دیگری ممکن شود.

morteza بازدید : 66 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

حتما شما نیز این تجربه را داشته‌اید که با خوردن فلفل، دهان و زبانتان بسوزد، اما آیا تا به حال توجه کرده‌اید که چرا این حس سوزش گرچه کاملا واقعی است، ولی هیچ ردی از سوختگی مانند تاول برجا نمی ‌گذارد؟ و حتی گاهی خوردن آب هم درمان آن نیست!

morteza بازدید : 63 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

افسانه هاي قديمي نقل مي كنند كه بشر هميشه سعي مي كرده، به نحوي عمل پرواز را انجام دهد. براي مثال، «ايكاروس» و «دائه دالوس» از جمله كساني بودند كه سعي كردند با بال هائي كه از پر و موم ساخته بودند پرواز كنند. ولي اين آزمايش مدت صدها سال، مرگ بسياري را كه خواستند دوباره آزمايش را امتحان كنند، فراهم آورد. يعني وقتي بال هاي شكننده ساخته شده را با دست بر پشتشان مي بستند و از ارتفاعات بلندي خود را پرتاب مي كردند موجب مرگشان مي شد. بدين ترتيب كم كم بشر متوجه اين نكته شد كه انسان هرگز نمي تواند با تقليد از طرز پرواز پرندگان، در هوا به پرواز درآيد.

morteza بازدید : 45 شنبه 23 خرداد 1394 نظرات (0)

فیلمها در کل به دنبال تحریک احساسات و تخیلاتند تا بتوانند فروش مناسبی در گیشه داشته باشند و برای این منظور گاهی تا مرز دروغ و شایعه پراکنی پیش می روند. اوج این مطلب را می توان در فیلمهای بالیوود مشاهده کرد.

 

اینکه بسیاری از فیلمها جایگاه تخیلی بودن خود را روشن نمی کنند و یا بیننده آن را تشخیص نمی دهد باعث می شود که برخی باورهای غلط توسط فیلم ها در ذهن بیننده ها رایج شود. فیلم آرواره های اسپیلبرگ چنان ترسی از کوسه ها برای مردم ایجاد کرده بود که چندین مستند علمی قدرت پاک کردن این ذهنیت غلط را نداشت. البته امروزه نویسنده های هالیوود سعی می کنند با استفاده از مشاوران خبره، انحراف زیادی از اصول علمی در حد سوتی نداشته باشند. با این حال هنوز در برخی موارد این اتفاقات می افتد، از طرفی علمی شدن فیلمهای هالیوودی برای بیننده هایی که از اطلاعات علمی کمی بهره مندند سبب گیجی و سر در گمی می شود!


morteza بازدید : 68 شنبه 23 خرداد 1394 نظرات (0)

ساختن رنگ آبي در طبيعت بسيار دشوار است. توناژ‌هاي مختلف رنگ آبي خاصيت قليايي دارند و متابوليسم و يا سوخت و ساز بدن اغلب گياهان و جانوران كره زمين تا حدودي خاصيت اسيدي دارند. در اندك گياهاني هم كه گل‌هاي آبي رنگ مي‌دهند،  اين رنگدانه تنها در گلبرگ‌ها به چشم مي‌خورد و در خاك‌هاي اسيدي و زمان‌هاي مختلف سال اين رنگ به ارغواني و يا صورتي تغيير پيدا مي‌كند.

morteza بازدید : 95 جمعه 22 خرداد 1394 نظرات (0)

یک متخصص بیوتکنولوژی و اصلاح درختان و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس درباره خوب و بد میوه ها اطلاعاتی را ارائه کرده است.
چرا میوه های امروزی، عطر و طعم کمتری در مقایسه با میوه های قدیمی دارند؟

کاهش عطر و طعم میوه ها و صیفی های امروزی در مقایسه با میوه ها و صیفی های قدیم، به دلیل ورود گونه های جدید آنها به بازار است؛ مثلا خیارهایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، انواع اصلاح شده ای هستند که عطر و بوی چندانی ندارند، یعنی ژن تولید بو یا آروما در آنها یا وجود ندارد یا بسیار کم است.

morteza بازدید : 144 جمعه 22 خرداد 1394 نظرات (0)

جواب اینجاست که همه‌ی اجسام دوست دارند با از دست دادن کمترین انرژی، به بیشترین ثبات برسند؛ و بهترین شکل هندسی ممکن جهت پیروی از این قانون فیزیک، دایره است.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اکثر میوه‌ها گرد یا بیضی شکل هستند؟ (سیب، لیمو، پرتقال، هندوانه، خربزه …) به عبارت دیگر، چرا اکثر میوه‌ها دوست دارند گرد شوند؟!

morteza بازدید : 36 جمعه 22 خرداد 1394 نظرات (0)

یکی از سوالاتی که با بررسی عکس‌های قدیمی ما برای ما آشکار می‌شود این است که «تقریبا همه» در عکس‌ها، حالتی جدی و عبوس دارند و لبخند، عنصری کمیاب در همه این عکس‌هاست.

چرا چنین است؟ آیا در آن زمانه مد بوده که جلوی دوربین لبخند نزنند؟!

 

این عکس ژنرال بزرگ آمریکایی - ژنرال گوردون - است. ببینید که او چقدر جدی است. البته یک آدم نظامی در این سمت، باید هم جدی باشد. اما توقع ما از مارک تواین با اون روحیه و با آن رمان‌های شادی‌آورش، چیست؟ او هم بسیار عبوس می‌نماید.

morteza بازدید : 84 جمعه 22 خرداد 1394 نظرات (0)

چرا انگشتان شما بعد از حمام، چروکیده می شوند؟
"انگشتان چروکیده " ممکن است مسخره به نظر برسد، اما پشت این قضیه یک دلیل علمی جدی وجود دارد.


اگر وقت زیادی را در استخر گذرانیده اید ویا به منظور رفع خستگی بعد از یک روز کاری سخت، ساعتها در وان حمام غوطه ور بوده اید، احتمالآ با پدیده " انگشتان چروکیده" آشنا هستید. باور کنید یا نه، دانشمندان برای چندین دهه در حال مطالعه بر روی این پدیده بوده اند، و تلاش می کردند تا دریابند چرا دستان (و گاهی پاهای شما) وقتی خیس می شوند، چروکیده می شوند.

درباره ما
به وبلاگ خودتون خوش اومدین. نظر یادتون نره!
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 149
  • بازدید سال : 1,755
  • بازدید کلی : 7,395